Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

John Banville "Begalybės", arba Rūkas ant Olimpo kalno

John Banville, airių romanisto, romanas "Begalybės" - nuostabus tekstas... ir nuobodus veiksmas... 

Pasiklydau tarp įmantrių sakinių ir išdailintos prozos.
Mano tėtis ne tik paliepė man stebėti visą namą ir užtikrinti, kad niekas netrukdytų mėgautis neteisėtai užmegztu meilės romanu - man dar reikėjo priversti nemiegoti ponios Elenos vyrą, padaryti taip, kad jis eitų naktį pasivaikščioti ir užleistų lovą. Ir dar - palaukit, tuoj išgirsti - ir dar man buvo įsakyta visai valandai sulaikyti aušrą, kad šaunusis vaikinas gautų papildomo laiko savo klastoms ir nieko neįtariančios merginos vilionėms. Tik pagalvokit, kokių miklių rankų ir kiek pastangų pareikalavo šis žygis - liovėsi pulsavusios žvaigždės, sustojo besisukantis pasaulis, užkimo visi gaidžiai. Ką jau kalbėti apie visa ko pertvarkymą po visko! Pamėginkite paaiškinti karštakošiui Faetontui, kodėl jis buvo sulaikytas, arba rožiapirštei Aurorai, kodėl man teko smogti jai į veidą. Vis dėlto diena turėjo būti suturėta valandai; taip ir nutiko.
Vos įpusėjusi, o gal tik "įtrečdalėjusi", supratau, kad šviesos tunelio gale nematau ir toliau nebeskaitysiu. Man, pasak romano, ant Olimpo kalno debesys neišsisklaidė...

Leidykla: "Jotema"  
Leidimo metai: 2011
Puslapių: 272
Originalo metai: 2009
Originalo pavadinimas: "The Infinities"

Komentarai

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Airisė Merdok "Jūra, jūra...", arba Žodžių jūra

Pagaliau baigiau!.. Pradėtas skaityti Airisės Merdok (Irisės Murdoch) romanas "Jūra, jūra..." pas mane gulėjo... pusmetį? Trejetą mėnesių tai tikrai. Nukamavo, migdė. Pusės puslapio užtekdavo, kad dėčiau galvą ant pagalvės. Ši knyga nesužavėjo ir negundo domėtis šia rašytoja plačiau, nes, pasak baigiamojo žodžio, visi jos romanai panašūs. Tai filosofinio romano žanras, su kuriuo, taip pat ir to paties žanro  Josteino Gaarderio  romanais, man nepavyksta susidraugauti.

Umberto Eco "Fuko švytuoklė", arba Skaitymo kančios

Pasiklydau Umberto Eco smegenų vingių labirintuose. Nespėju paskui jo žodžius ir mintį. Pasimečiau ir pražuvau. Po velnių tą "Fuko švytuoklę"...

Selma Lagerlöf "Portugalijos karalius"

Selmos Lagerlöf romanas "Portugalijos karalius" buvo pirmas bandymas klausytis audioknygos. Aš sunkiai priimu garsinę informaciją: nesiklausau radijo, nelabai linkusi ir į muziką. Audioknygas vis atidėliojau, bet turiu pripažinti, kad tai puikus būdas multitaskinimui - "skaityti" dirbant dar ką nors.