Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Alessandro Baricco "Misteris Gvynas", arba Portretas raštu

"Misteris Gvynas" - vienas iš naujausių Alessandro Baricco romanų. Aš kartais bijau imtis Baricco - jis arba labai patinka, arba įvyksta kažkoks nesusikalbėjimas ir rašytojo paleistos strėlės pralekia kažkur visai pro šalį (taip man atsitiko su knygomis "City" arba "Toji istorija").

"Misteris Gvynas" - švelnus, ramus, jaukus pasakojimas apie rašytoją. Gal net, sakyčiau, per logiškas kaip A. Baricco. Labai panašus į neseniai mano skaitytą J. Gaarderio "Cirko direktoriaus dukterį".

Pagrindinis veikėjas - rašytojas, metęs savo amatą, tačiau be rašymo negalintis gyventi.

A. Baricco čia manipuliuoja įprastomis sąvokomis ir apibrėžimais: nerašantis rašytojas, netapytas portretas. Rašytojas, kuris rašo portretus - taip A. Baricco bando priversti skaitytoją išeiti iš komforto zonos ir įžengti į savo pasaulį, kuriamą pagal A. Baricco taisykles.
- Matote, visai neseniai aš nusprendžiau pamėginti kurti portretus. 
Mergina lyg niekur nieko linktelėjo. 
- Aš, žinoma, nemoku tapyti, todėl iš tikrųjų turiu sumanymą portretus rašyti. Net nelabai nutuokiu, ką tai reiškia, bet ketinu pabandyti. Pamaniau, kad norėčiau pradėti nuo jūsų portreto.
Ir nors pasakojimas jaukus, besidėstantis tolygiai, sklandžiai ir logiškai, o personažai keisti ir mieli, tačiau romane man pritrūko gylio. Pirmiausia - priešistorės, kuri paaiškintų, kodėl Džasperas Gvynas tapo rašytoju, o vėliau šį amatą metė. Ji tikriausiai paaiškintų ir kulminaciją, kuri man, kaip skaitytojai, liko nelabai aiški. Ir turbūt dėl tos pačios priežasties paties misterio Gvyno portretas liko gana blankus. Kas iš tiesų tas misteris Gvynas, net perskaičius visą romaną, liko neaišku.

Tas gylio trūkumas įkyriai perša man vieną mintį. Arba A. Baricco patingėjo padirbėti su šiuo romanu, arba turėjo savų sumanymų - pavyzdžiui, priversti dirbti skaitytojo vaizduotę ir šią istoriją papildyti pačiam. Kitaip tariant, pačiam periskūnyti į rašytoją.

Leidykla: "Tyto alba"   
Leidimo metai: 2014
Puslapių: 157
Originalo metai: 2011
Originalo pavadinimas: "Mr. Gwyn"

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Ana Frank "Dienoraštis", arba Holokausto simbolis

O, vargeli... Štai čia tas šedevras, dėl kurio alpsta pasaulis? Anos Frank "Dienoraštis" gula į mano labiausiai pervertintų knygų lentyną.

Airisė Merdok "Jūra, jūra...", arba Žodžių jūra

Pagaliau baigiau!.. Pradėtas skaityti Airisės Merdok (Irisės Murdoch) romanas "Jūra, jūra..." pas mane gulėjo... pusmetį? Trejetą mėnesių tai tikrai. Nukamavo, migdė. Pusės puslapio užtekdavo, kad dėčiau galvą ant pagalvės. Ši knyga nesužavėjo ir negundo domėtis šia rašytoja plačiau, nes, pasak baigiamojo žodžio, visi jos romanai panašūs. Tai filosofinio romano žanras, su kuriuo, taip pat ir to paties žanro  Josteino Gaarderio  romanais, man nepavyksta susidraugauti.

Umberto Eco "Fuko švytuoklė", arba Skaitymo kančios

Pasiklydau Umberto Eco smegenų vingių labirintuose. Nespėju paskui jo žodžius ir mintį. Pasimečiau ir pražuvau. Po velnių tą "Fuko švytuoklę"...