Na ką, dar vieni metai užnugaryje. Perskaitytos 77 knygos. Ir nesakykit, kad daug - stebiu užsienio tinklaraštininkus ir knygų mylėtojus, kai kurie perskaito po 100 - 150 knygų per metus, tad man iki jų dar toli.
https://www.goodreads.com/topic/show/2219853.
Pasiekiau, ko buvau užsibrėžusi: po vieną knygą kiekvienam punktui iš 50, ir visų metų tam reikalui neprireikė. Skaičiau tai, ką ir šiaip būčiau skaičiusi, ir tik porai punktų knygų teko paieškoti.
Patiko, buvo įdomu, tai šiemet vėl dalyvauju panašiam iššūkyje, kurio sąrašą sudarė lietuvių grupė Goodreads'uose:
https://www.goodreads.com/topic/show/17888550
https://www.goodreads.com/topic/show/17888550
Pernai perskaičiau daug gerų knygų. O kai skaitai nemažai, ir gerų knygų sąrašai netrumpi.
Užsienio grožinės literatūros TOP 3: Margaret Atwood "Aklasis žudikas", Arundhati Roy "Mažmožių dievas" ir Varlam Šalamov "Kolymos apsakymai".
Turiu paminėti ir šias puikias knygas:
- Frank W. Abagnale "Catch Me If You Can"
- Markus Orths "Katalina"
- W. G. Sebald "Išeiviai"
- Jeffrey Eugenides "Midlseksas"
- John Irving "Pasaulis pagal Garpą"
- Marjane Satrapi "Persepolis"
- Seth MacFarlane "A Million Ways To Die in the West"
- R. Mistry "Trapi pusiausvyra"
- Vaddey Ratner "Banjano šešėly"
- Serhij Žadan "Anarchy in UKR"
- George Orwell "1984"
- Boris Akunin "Pelagėja ir baltasis buldogas"
- Boris Akunin "Pelagėja ir juodasis vienuolis"
- V. E. Schwab "A Darker Shade of Magic"
- Domnica Radulescu "Juodosios jūros sutemos"
- Marina Stepnova "Lazario moterys"
- Timur Vermes "Jis ir vėl čia"
Negrožinės literatūros TOP 3: Gregory Feifer "Rusai", Polina Žerebcova "Polinos dienoraštis" ir nugalėtoja Ellen Cassedy su knyga "Mes esame čia", emociškai mane sujaudinusia iki negalėjimo. Net nežinojau, kad galiu verkti skaitydama knygą.
Vaikiškos literatūros TOP 3: Otfried Preussler "Plėšikas Hocenplocas", Kenneth Grahame "Vėjas gluosniuose" ir
J. K. Rowling "Haris Poteris ir Išminties akmuo" - ką jau čia, aišku, kad Haris Poteris nugalėjo.
Net keista, bet skaičiau daug lietuvių rašytojų. Paprastai linkstu prie užsienio rašytojų. Neslėpkim fakto, kad jie įdomesni. Bet šiemet tikrai turėjau ką gero pasakyti ir apie lietuvius.
Lietuvių literatūros TOP 3: Andriaus Tapino "Vilko valanda", Rūtos Mataitytės "Gunda" ir Mindaugo Milinio "Partizanas", kuris pelno Patriotiškiausios knygos titulą.
Metų leidykla: ilgai galvojau ir nusprendžiau titulą atiduoti leidyklai "Briedis" - už aktualių, vertingų, įdomių knygų karine ir istorine tematika leidybą.
Tinklaraščio skaitytojai, itin taupiai šiemet dalinę balus, išskyrė kelias knygas, tarp kurių: M. Milinio "Partizanas", R. Mistry "Trapi pusiausvyra", A. Roy "Mažmožių Dievas", J.K. Rowling "Haris Poteris ir Išminties akmuo", J. Eugenides "Midlseksas", R. Mataitytės "Gunda".
Pernai man pasitaikė ir šiaip sau skaitinių:
- Žydronė Lukšytė "Pietų Amerika"
- John Banville "Begalybės"
- Danny Wallace "Jis sako Taip"
- Nata Minor "Pono Froido skrybėlė"
- Undinė Radzevičiūtė "180"
Ko tikiuosi kitais metais? Knygų, turbūt. Gerų, nes šiemet pasitaikė ir daug vidutiniškų, kurioms laiko vis labiau ir labiau gaila, bet, kaip bebūtų keista, norėčiau skaityti ir daugiau komiksų/grafinių romanų. Tai šiemet turbūt ir norėčiau: skaityti vertingesnes knygas, skaityti daugiau komiksų, sumažinti to-read sąrašą, o tai padaryti, tikiuosi, padės knyginiai iššūkiai, įveikti juos, skaityti daugiau anglų ir rusų kalbomis. Tai ką, pradedam...
Džiaugiuosi, kad M. Atwood trejetuke. "Mažmožių dievas" nuostabus kūrinys. Daug knygų numetęs iš sąrašo. Ačiū, buvo įdomu pažiūrėt.
AtsakytiPanaikinti